February 27, 2015

Bertukar kepada ubat gigi tanpa Flourida

Salam Jumaat buat semua pembaca blog nurr..

Pernah tak korang terbaca / diberi tahu / buat-buat tak tahu berkenaan bahayanya ubat gigi berflorida?
Lepas nurr beli & baca buku Deathly Mist yang ditulis oleh Jerry D. Gray, nurr dah mula teragak-agak untuk guna ubat gigi yang mengandungan Florida.




Korang patut baca buku ni. Dalam buku ni penulis mendedahkan banyak konsiprasi yang dilakukan untuk rosakkan kesihatan dunia. Jerry D. Gray ialah seorang Jerman yang dibesarkan di Amerika dan juga bekas tentera US.

Dah baca buku ni tak kan nak guna lagi kan ubat gigi berflorida kan?
Oh tidak sesekali.

Pegi Mydin hari tu ada ternampak ubat gigi jenama Halagel. Terus je rembat.


Yang bestnye ubat gigi ni..Nurr rasa bersih sangat2 gigi..sampai ke petang gigi tetap rasa bersih. Serius tak tipu!
Nurr bukan nak promot ke ape..sebab nurr bukan duta produk Halagel pun. Cuma just nak share serius gigi rasa licin dan bersih je, Sebelum ni guna ubat gigi lain, rasanya lepas makan tengahari dah terasa tak berapa nak bersih.

Kenapa nurr dah tak nak guna ubat gigi berflorida?

April 7th, 1997, the United States FDA [Food & Drug Administration] has required that all fluoride toothpastes sold in the U.S. carry a poison warning on the label. The warning cautions toothpaste users to: "WARNING: Keep out of reach of children under 6 years of age. If you accidentally swallow more than used for brushing, seek professional help or contact a poison control center immediately."  
80 peratus daripada golongan muda di beberapa kota di Amerika Syarikat telah mengalami fluorosis gigi, yang mana tanda pertama yang dilihat akibat pendedahan Fluorida yang berlebihan. Fluorida juga menyebabkan kekurangan kalsium, yang boleh membawa kepada osteoporosis, penipisan tulang, keretakan, anemia, dan penyakit riket.US Public Health Service telah menyatakan bahawa Fluorida membuat tulang lebih rapuh dan enamel gigi lebih berongga.Fluorida juga menyebabkan penuaan sebelum masanya kerana ia merosakkan enzim. Ini memberi kesan kepada sistem kekebalan tubuh, sistem pencernaan, sistem pernafasan, peredaran darah, hati, buah pinggang, tiroid dan fungsi otak. Fluorida juga boleh menyebabkan hiperaktif dan IQ yang lebih rendah di kalangan kanak-kanak.

Nak beli tapi tak tahu kat mana?
Boleh beli online dengan Pn. Amalina ni. Dia pun ada jual Cocoa Tamar jugak. Cuba lah tanya kat FB dia :)
Beli online senang..nanti delivery depan pintu umah.

**Selamat bertukar ke ubat gigi tanpa florida ye semua :)
Yang penting Halal.


2 berani bersuara:

Anonymous said...

U should definitely read more on fluoride. KKM pun recommend guna ubat gigi berfluorida. Fluoride penting utk kuatkan gigi, resist acid attack.

Anonymous said...

Bagus saranan saudari, ubat gigi berflorida akan clog the pineal gland. 💯