May 18, 2018

Tokyo Organic Rose Serum | Review

Salam semuaaa...
Hai hai hai

Ramadhan yang ke-2..ceriakan diri 😁
Hari ni Nurr nak share pasal Tokyo Organic Rose Serum. Review ikhlas dari diri sendiri.

Tokyo Organic Rose Serum atau nama manjanya Serrose (serum rose), dihasilkan di Jepun. 100% pembuatan dan R&D semuanya di negara matahari terbit berkenaan. Disebabkan nurr dh sedia maklum yang Jepun merupakan negara yang mempunyai teknologi canggih serta sangat pentingkan aspek kualiti. Jadi, Nurr tak teragak-agak untuk cuba serum ni. Yang lagi best, serum ni natural dgn 5 bahan diiktiraf organik oleh ECO CERT, OTCO dan IMO Control. Kandungan dalam serum tu Nurr dah check kat cosdna & TERBUKTI selamat (99% Hijau)



Serum ni sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Sesiapa yang kulit sama macam nurr (oily to combination, senang naik jerawat), recommended guna serum ni.

Macam biasa kalau produk natural & organik, perlu guna dengan sabar & konsisten. Tempoh untuk nampak kesan tu bergantung kepada tahap mana masalah kulit kita dan faktor umur juga memainkan peranan. Sebab apa Nurr cakap macam ni, sebabnya semakin meningkat usia kita semakin kurang kolagen dihasilkan.


Tekstur : Watery, tak melekit
Warna   : Tiada pewarna tiruan , colourless
Bau       : Bau bunga ros (bau tak kuat. Sama macam bau ros segar)
Kesan kpd kulit Nurr : less oily, kalau jerawat pasir tu 1-2 hari dh hilang. Cuma kalau jerawat yang takde mata tu, dia akan membesar dan keluarkan mata tu (tang ni kne sabar sikit). Bila dh pecah, jerawat akan kering & dah jarang jerawat naik kat tempat sama. Sebelum ni asyik naik kat situ je. Perasan juga parut kat pipi dh semakin pudar.

Cuba teka Nurr dah guna bape botol?
Botol ke-4. Dah nak masuk botol ke-5

Sesiapa yang nak cuba, boleh terus ke IG : Tokyo Organic Skincare atau FB : Tokyo Organic Skincare

1 berani bersuara:

Siti said...

Hai awk,
Sekarang awk still gune serum TO ke?
Ada apa apa side effect x