February 12, 2011

Bajet Majlis Pertunangan

Alhamdulillah....Tanggal 4 Februari 2011 majlis kami berjalan dengan lancar...

Sepanjang persiapan kami berdua cuba untuk membuat perancangan yg terbaik memandangkan semua harga barang meningkat. Barang2 hantaran kami beli masa Mega sales..sekurang2nye dapat lah mengurangkan harga kos. Konon2 nye laa.... tapi tak penah plak kami duk kira-kira bape kos yang dah kuar.. Time gaji, just tarik2 jew duit dlm purse. Ni baru nk kira..Jom kita kira sama2..

Busana Pertunangan:

Baju kurung moden

RM180

Veil

RM26

JUMLAH

RM206


Barangan Hantaran Pihak Perempuan:

Cincin Tunang (After less)

RM400

Baju Kemeja Polo (50% less)

RM69

Seluar Lee

RM150

Kain ela + sampin ( Percuma dgn pembelian baju pengantin perempuan )

RM

Coklat

RM20

Buah

RM20

Kek (sponsor by cousin)

RM

Tart Nenas+bahulu (sponsor by my aunty)

RM

Bunga Telur

RM35

Bunga untuk hiasan

RM64

Ribbon

RM20

JUMLAH778


Pelamin (Buat sendiri):

Tempat duduk ( abah buat )

RM

Bunga

RM100

Kain utk tirai (sponsor)

RM

kristal (m'long punye)

RM

RM100

Juruandam:

Mekap (Gee Pengantin)

RM150

JUMLAH

RM150

Cenderahati Tetamu:

Paper bag

RM100

JUMLAH

RM100

Meja & Kerusi: PDRM Tanah Merah (free)

Hidangan:

Daging

RM300

Ayam

RM200

Belut (Sponsor by my aunty)

RM

Sayur2an

RM100

Buah2an

RM80

Lain2

RM300

JUMLAHRM1700

JUMLAH PERBELANJAAN : RM3034

O_o Wahhh.....!

Tak sangka plak banyak gak belanja yg kuar... aku ingat dlm RM1k lebey jew... adess... patut la simpanan makin susut.. Kalau tunang banyak ni, kawen nanti bape lak???

Share sket ngn korang gambar kenangan :


Tu je la kot...hehe.... samat malam ^_^

6 berani bersuara:

~miss tie~ said...

salam..mana dapat veil RM 26 tu? beli kat mana ek?;)

nurr said...

miss tie: sy beli kt kelantan..kat mana2 butik pon ade jual

~miss tie~ said...

dah last minit ni pening nak cari kat mane..kelantan kat mane? sy kat klantan jugak ni..tunang buat kat kg umah tok,..

nurr said...

kat tanah merah ade...aritu tgk ade mcm2 wrna..rs mcm nk beli je utk kwen nt..hehe..macam2 kaler..
kalo g tanah merah cari kat asyraf collection dekat dengan bee gar

Anonymous said...

Kak , biar betul jumlah tu?pertunangan je niih?Tak masok lagi nikah khe?

nurr said...

yup betul...ni pon byk yg org sponsor..kalo majlis kawen kurang2 10k kena ade dlm tgn

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons