June 16, 2012

Jangan Sebar Aib Sesiapa

Assalamualaikum dan selamat malam semua


Erm....camne ye nak start ye....

Sebenarnya semalam housemate aku tetiba tanya pasal citer tanah kubur... pastu die citer la pasal si polan bin si polan ni yg baru meninggal dan ada 1 kejadian yang berlaku kat tanah perkuburan tu..Aku jadi agak kurang senang...then aku tanya la.... "tau dari mana?" pastu die cakap ada someone kat ofis yang citer..aku tanya lagi "die tu pegi ke masa tu?"..Housemate aku jawab "taklah..ade orang yang citer"...

Aku terdiam kejap..pastu aku cakap la "sepatutnya apa saje yang berlaku masa tu tak perlu diheboh-hebohkan kat orang..kira abes kat situ sudah la..kalo dah heboh-hebohkan maksudnya dah sebarkan aib si mati".. Housemate aku pun setuju gak dengan apa yang aku cakap tu..Aku pun dah tak komen lebih-lebih..kira setakat tu je la...

Nasihat aku tidak semua perkara perlu kita ceritakan...jadikanlah itu sebagai satu pengajaran jika kita melihat peristiwa yang berlaku.. tak salah kalau nak bercerita untuk dijadikan satu pengajaran tapi elok lah kiranya siapa arwah dirahsiakan... Ni terang-terangan bagitau sape die...kesian arwah & keluarga... sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah utk arwah..

0 berani bersuara:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons