August 5, 2011

Bulan Ramadhan Bulan Beramal?

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua

Bulan puasa bulan beramal...Habis bulan-bulan lain macam mana? Tak payah beramal? Oh Tidak! Bulan lain pun kita patut beramal...cuma bulan Ramadhan ni pahala nya berlipat-lipat kali ganda...

Kalau bulan puasa ni macam-macam benda kena kawalkan...bagi yang suka bergosip tu macam mana nak kontrol ye? Hehehe...Macam aku, aku takde la jenis yang suka bergosip sangat..Betul ke?? Betul la kot..hehe...Bergosip ni sangat sinonim dengan kaum perempuan..Kenapa ye? Habis tu kaum lelaki tak pernah bergosip  ke? Jeng..jeng..jeng.... AHhhh!!! Tipulah! Sama je kan....baik ngaku! 

Bagi kaum lelaki yang "kaki rokok" tu mungkin bulan puasa merupakan satu cabaran untuk korang semua kan....Time sahur mesti merokok puas-puas..sama jugak kalau time berbuka kan? Kan..kan....

TERAWIH JANGAN LUPE!!!!!!! <----Iklan jap

Ada jugak yang berazam time puasa nak kurangkan bercakap...Tapi aku? Macam mana? Kerja aku memang kena bercakap! Sebagai seorang Customer Services, aku kena jugak melayan kerenah-kerenah pemanggil. Pemanggil-pemanggil ni tak boleh nak dijangka....Betul...! Macam-macam hal yang nak diadukan dan macam-macam hal yang ditanya..Kadang-kadang penah gak terfikir, Aish aku ni Customer Services Telekom ke sampai ada yang call tanya no telefon tempat-tempat lain...cth: Stesen bas, KTM...sampai no telefon sekolah pon call tanya! Kawan aku kat area lain lagi kelakar...siap ada yang call semata-mata nak tanya jam pukul berapa...Kesian....agaknya kat umah dia takde jam...Agaknya telefon tu pon pakai public phone...hehehehe....Sabar je laa.... Bulan puasa memang bulan untuk menguji kesabaran

Tahun ni jugak tahun ke-2 aku kena berbuka dan bersahur kat tempat kerja. Walaupun orang tak pernah hargai tugas yang aku buat ni, namun aku sentiasa berusaha untuk memberikan khidmat yang terbaik... Chaiyok untuk diri sendiri!!

Pesanan Penaja : Jangan ponteng puasa & jangan lupa bayar zakat Click Here!

SELAMAT BERAMAL!!!

0 berani bersuara: