April 8, 2011

Makanan Tiruan

Macam2 hal...telur tiruan laa..beras tiruan laa...agak2 pasni ape lak yang tiruan? ikan? ayam? sayur? Orang yang buat bende2 ni sume memang tak pentingkan keselamatan manusia. Semuanya nak untung je..



Kat bawah ni nak share ngn korang pasal makanan2 tiruan


Petikkan dari Korea artikel : Mingguan Hong KongBeras Plastic China 
Menurut Bahasa Korea "Hong Kong Mingguan" ( banyak websiteVietnam melaporkan juga), Media Singapura menyatakan bahwa beras palsu sedang didistribusikan di Kota CHina Taiyuan, di daerah Shaanxi. "Nasi" atau beras ini merupakan gabungan dari kentang, ubi jalar, dan plastik. Hal ini dibentuk dengan mencampur kentang dan ubi jalar ke dalam bentuk biji beras, kemudian menambahkan resin sintetik industri. Kerana beras tidak seperti beras normal, tetap sulit walaupun setelah  dimasak. Resin sintetis tersebut juga  sangat berbahaya jika dimakan. 
Seorang pegawai  Restoran China Association mengatakan bahawa makan tiga mangkuk nasi palsu ini akan seperti makan satu guni plastik. Kerana keseriusan masalah ini, dia menambahkan bahawa  ada kilang yang memproduksi beras palsu ini. Sementara itu, kos  rendah beras palsu adalah memungkinkanmereka membuatnya untuk mendapat keuntungan yang besar.
Di Vietnam, berbagai laporan di media dalam negeri tentang makanan tercemar, sehingga  orang khuatir tentang keselamatan makanan.

Perghhh....3 mangkuk beras bersamaan makan 1 guni plastik. Baik makan je plastik terus. Korang sanggup ke makan plastik? Ohh tidak... tak pasti la kat Malaysia ni ade tak beras plastik ni. Tapi yang penting dh ade telur tiruan dari China kt Malaysia ni.. Nak tahu pasal telur ni korang pegi kat sni >> cara beza telur ayam palsu dengan original

Ni video pasal beras plastik aku nak share ngn korang


Harap lepas ni kita sama2 lah berhati2


5 berani bersuara:

aku yang tak femes said...

beg plastik mengambil masa kira-kira 300 tahun untuk mengurai dan ia berpecah menjadi partikel toksik kecil yang mencemarkan tanah serta saliran air. malah mengandungi bahan kimia yang merbahaya.

ko bayangkan kalau masuk dalam perut... agak2 leh hadam ke?

nurr said...

xtaw la tu..cuba bayangkan kuar sebijik2 ms ko m'buang..kehkehkeh..
kalau makan 3x 1ari xley bygkan sistem2 dlm badan abes rosak.

tu lom lagi sisa2 yg dikuarkan mencemarkan alam ni

NURUN said...

nk jd vegetarian la...

Amuza chan said...

China ni negara hebat dri segi pembuatan.. Tp semuanya utk mjatuhkan name negara sendiri..Terkenal ngn negara penghasilan barangan tiruan..Penghasilan susu bayi bracun..Penghasilan alatan mainan yg mjejaskan kesehatan..Penghasilan makanan makanan yg leh memusnahkan manusia..Hebat tp xreti manfaat..

nurr said...

nurun: leh ke jd vege? kalau sejak dr kecik mkn nasi..hehehe

amuza chan: taw xpe! kadang2 dorg x sedar teknologi & kepakaran yg dorg memusnahkan diri sendri & org lain

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Walgreens Printable Coupons